Vánoční cupcake stromečky

Krásný den všem!
Kolik dní, že to zbývá do Štědrého dne? 2? Pro mě, jelikož jsem v Anglii, 3. Ale tento recept jsem vám vymyslela a napekla ještě doma. Vánoční stromečky v létě? Proč ne! Vy si je ale můžete udělat právě teď na Vánoce :)


Na tyto stromečky budete potřebovat:

Těsto:
• 120 g másla pokojové teploty
• 175 g krupicového cukru
• 2 vejce
• 200 g hladké mouky
• 2 lžičky prášku do pečiva
• 2 vrchovaté lžíce kakaa
• 50 ml mléka
• špetka soli


Stromečky:
• 2 smetany ke šlehání
• 2 ztužovače šlehačky
• trocha cukru, dle chuti

• kornouty na zmrzlinu
• 2 pytlíky vanilkového pudinku
• 400 ml mléka
• 200 g másla
• 175 g cukru moučka
• zelené barvivo


Z tohoto množství jsem měla 14 dortíků :)

Začneme tím, že si troubu předehřejeme na 180°C. Máslo s cukrem utřeme do pěny, ke které postupně zašleháme vejce a kakao. Na střídačku přidáme mouku promíchanou se solí a práškem do pečiva a mléko. Když vše pečlivě promícháme, nalijeme směs do košíčků. Nezapomeňte formičky naplnit maximálně do 2/3, protože se v troubě zvednou.


Pečeme cca 20 minut při 180°C. To, že jsou dortíky hotové poznáte tak, že doprostřed dortíku zapíchnete špejli. Pokud se na ni těsto nelepí, máme hotovo.
Po upečení odložte dortíky stranou a nechte je úplně vychladnout.


Mezi tím si vyšleháme smetanu se ztužovačem a trochou cukru pořádně do tuha. Dávejte si pozor, abyste nepřešlehali. Vyšlehanou smetanu natřeme na vršek vychladlých dortíků a zarovnáme. Je důležité, aby byly dortíky opravdu vychladlé, jinak by se vám na nich mohla smetana začít topit.


Teď si na naše stromečky připravíme krém. Uvaříme pudink, oba sáčky ve 400 ml mléka a necháme tuhou hmotu pořádně vychladnout. Menší tip pro vás - chladnoucí pudink občas promíchejte.



Mezitím vyšleháme máslo s cukrem. Přidáme vychladlý pudink a šleháme do doby, dokud bude krém hladký a bez hrudek. Nakonec přidáme zelené barvivo podle toho, jak moc zelenou budete na stromečku chtít mít.


No a můžeme začít zdobit. Je to jednoduché. Vzniklý zelený krém dáme do zdobičky ve tvaru hvězdy a zúženou špičkou. Na krém jsem ještě dala posypku na cukroví, aby to připomínalo ozdoby na vánočním stromečku. Mě vzniklo něco takového:


Mám tady pro vás ale tip, jak můžete své stromečky posunout ještě o level dál. Vemte si kornoutek od zmrzliny a zkraťte ho tak o polovinu. Část bez špičky snězte a druhou část nabodněte na bílý krém na dortíku. Opatrně kornoutek zatlačte, aby vám na dortíku držel a začněte kornoutek zdobit kolem dokola. Jak máte první patro hotové, přidávejte krém výš a výš. Mě nakonec vznikl tento stromeček:


Snad se vám tento recept líbil. Budu ráda, když dolů do komentářů napíšete, jak se vám líbí, nebo dokonce cupcakes vyzkoušíte a třeba mě označíte na fotce na instagramu. Ráda se na vaše výtvory podívám.

Mějte se krásně! :)

Štítky: ,