Co mi Londýn dal a co mi naopak vzal

Krásný den všem!
Dlouho se tady neobjevil žádný update článek z Londýna, ve kterém bych shrnula, co se za posledních pár dní týdnů stalo. Jenomže je to pořád jedno a to samé. Práce, večer nějaké posezení venku, oslava nebo prostě posezení doma. Jeden den volna v týdnu totiž není zrovna moc.
Ve volných chvílích (a hlavně, když jsem byla doma v Česku na návštěvě) jsem měla možnost přemýšlet, jak moc se můj život po přestěhování změnil.


A tady je pár bodů, které jsem si v hlavě sesumírovala:


Co mi přestěhování do Londýna dalo?

Osamostatnila jsem se - neříkám, že jsem si doma žila jako v "mama hotelu", ale přece jenom, když jste něco nestíhali, vaše hodná maminka to pro vás udělala, nebo vám tu cestičku alespoň trochu "zametla". Tady v Londýně si všechno musím udělat sama. Nikdo za mě nevypere ani nepůjde do banky.

Zlepšila jsem si angličtinu - samozřejmě moje angličtina stále není nic světoborného, ale je o několik procent lepší, než když jsem tady přijela. I přes to, že jsem na VŠ měla ze zkoušky z angličtiny jedničku, tady jsem na všechny koukala první týden jako puk. Protože je to opravdu něco jiného, než ve škole.

Noví lidé/přátelé - některé z nich beru stále s rezervou, protože mi trvá opravdu hodně dlouho, než někomu začnu na sto procent důvěřovat.

Poznala jsem, kolik opravdových přátel mám v Česku - spousta z nich se se mnou přestala po mém odjezdu úplně bavit. Ano, mrzí to, ale alespoň vím, kdo z nich je pravý přítel a kdo ne.

Zaměstnání - které je dobrý odrazový můstek 

Poznání nové kultury - Vzhledem k tomu, že pracuji s Arabama a dokonce s nimi i žiji, mám možnost se dozvědět něco o jejich kultuře a náboženství.


Co mi přestěhování do Londýna vzalo? 

Možnost vidět své přátele a svou rodinu - to je něco, co mě mrzí nejvíce. Nemůžu být každý den se svou rodinou, se svým pejskem nebo se svými nejbližšími přáteli.

To je ale asi tak jediné, co mě právě napadá. Z toho vychází, že přestěhovat se do cizí země, je pro mě opravdu dobrou životní zkušeností.


A co vy? Dokázali byste se přestěhovat takhle daleko?

Štítky: , , ,