Pár věcí, s kterými musíte v Londýně počítat




Už tomu bude téměř rok, co jsem se rozhodla na půl roku odjet do Anglie a dostala se tak do Londýna. Byla jsem z toho opravdu nadšená, protože poprvé jsem byla v Londýně před šesti lety a už tehdy jsem si slíbila, že si jednou život v tomto krásném městě vyzkouším. Ale jako turista jsem absolutně neměla přehled o tom, jak to tady ve skutečnosti chodí. A tak jsem se rozhodla sepsat pár věcí, které vás (ať už jako turistu nebo obyvatele) mohou zaskočit.



Práce 

Pracovat v Londýně není vůbec žádná sranda. Ano, v přepočtu na naše koruny si sice vyděláte balík, ale polovinu z něj vrazíte do bydlení, operátora, dopravy a potravin. A nejhorší na tom je, že na většině pracovních pozicích máte pouze jeden den volna v týdnu. Angličané totiž jsou jedním z nejpracovitějších států v Evropě a týdně odpracují minimálně 48 hodin.

Doprava 

Kdo by nebyl nadšený z červených double-deckerů? Asi každý turista. Taky jsem při mé první návštěvě Londýna nemohla vynechat jízdu dvoupatrovým autobusem. Teď, o pár let později s ním jezdím každý den a občas bych je ráda vyměnila za některé z těch modernějších autobusů, které máme v Česku.

Design londýnských autobusů je nádherný, o tom žádná. Problém ale je se s ním někam dostat. Doprava tady bývá tak moc busy, že někdy jedu do práce místo 25 minut třeba padesát. Je to tady v celku normální, takže když příjdete pozdě do práce kvůli dopravě, nikdo vám za to hlavu neutrhne.
Může se vám ale také stát, že uprostřed jízdy váš autobus změní trasu, aniž by to bylo ohlášeno nějak předem. Takže pokud během jízdy nedáváte pozor, může se vám stát, že dojedete prostě někam jinam, než jste potřebovali.

Obyvatelé

Jsem v Londýně už téměř rok a znám pouze jediného Angličana (a to jenom díky tomu, že ho znám z práce). Hledat Angličana v Londýně, je jako hledat jehlu v kupce sena. Jinak tady ale najdete obyvatelé snad všech zemí - Polsko, Itálie, Rusko...a hlavně spoustu Arabů. A to jak na ulici, tak i ve službách. Zahalené prodavačky v obchodech už pro mě nejsou ničím novým. Takže pokud nejste zrovna milovníci muslimů, život v Londýně asi nebude to pravé ořechové.

Počasí

Závěrem asi něco málo k počasí. Není novinkou, že Londýn je hodně deštivé město. Sem tam se stane, že jsem pár dní po sobě opravdu hezky, ale jinak věřte, že v Londýně se stane vašim nejlepším kamarádem deštník. A po něm v závěsu hned bunda, protože i přes to, že tady občas svítí slunko, je tady opravdu zima. Zejména noci jsou opravdu chladné. Léto tady není skoro žádné (možná tak maximálně jeden měsíc, měsíc a půl), ale na druhou stranu - zima není tak strašná, jako u nás doma v Česku. A vidět sníh v Londýně? To se rovná pomalu zázraku.


Tím bych dnešní článek nejspíše ukončila. Budu ráda, když mi napíšete, jestli byste vy chtěli někdy žít v Londýně nebo nějakém jiném městě.

Budu se na vás těšit u dalšího článku.
Vaše L.

Štítky: , ,